Günümüzde artık teknolojinin de gelişmesiyle, sosyal medya ve dijital platformların önemi artmıştır. Bu da kullanıcıların birçok platformda aktif şekilde üyeliğinin bulunması demektir. Kullanıcılar kimi zaman keyifli şekilde vakit geçirmek için sosyal platformları kullanırken, kimi zaman da sosyalleşmek için bunu yapmaktadırlar. Dünya genelinde de bu durum böyledir. Özellikle gençler arasında sosyal medya ve dijital platformların kullanım oranı daha yüksektir.
Türkiye’de ise yapılan bağımsız araştırmalarla kullanılan dijital platformlar şu şekilde sıralanabilmektedir; Listenin ilk sırasında kullanıcıların keyifle şarkı, film, video izledikleri ve dinledikleri youtube bulunuyor. Youtube’yi kullanım sıklık oranıyla Instagram takip etmektedir. Daha sonra mesajlaşma ve görüntülü arama yapmaya izin veren Whatsapp uygulaması gelmektedir.
Türkiye’de Dijital Platformlar
Whatsapp’ı Facebook, Twitter, Messenger, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, TikTok, Skype, Twitch, Tumblr, Reddit, WeChat ve Line takip etmektedir. Kullanıcılar, bu platformlar aracılığıyla fotoğraf paylaşabilmektedirler. Görüntülü arama yapabilmektedirler. Sesli veya yazılı mesaj gönderebilmektedirler. Kısaca teknoloji kullanıcıların neye ihtiyacı varsa o yöne doğru evrilmektedir. Kullanıcılara da keyifli vakit geçirmesi kalmaktadır.
Dijital platformları kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Bunlardan ilki, kullanıcıların hesaplarının güvenliğidir. Kullanıcılar sağlayacakları e-posta ve şifreyi doğru seçmelidirler. İkincisi ise, dijital platformlar aracılığıyla geçirilen zamandır. Bu platformlarda geçirilen zaman doğru şekilde planlanmalıdır. Bir diğeri ise, dijital platformlardaki dolandırıcılık gibi olaylara dikkat edilmelidir. Yabancı kimselerle ve güvenilir olmayan sitelerle kredi kartı, kimlik numarası gibi özel bilgiler paylaşılmamalıdır.
Dijital Platformların Kullanım Amacı
Dijital platformlar, genelde gençler tarafından kullanılmaktadır. Bağımsız araştırma merkezleri tarafından yapılan araştırmada, Türkiye’de dijital platform kullanıcıların yaklaşık % 20’si 25-34 yaş arası erkeklerden oluşmaktadır. Kadınlarda bu yaş aralığındaki sosyal medya ve dijital platform kullanım oranı ise, %13’tür. 13-17 yaş arasındaki kullanıcılarda ise bu oran %3 şeklindedir.
Yine aynı şekilde 65 yaş ve üzeri kullanıcılarda da dijital platformların kullanım oranı oldukça düşüktür. Gençler arasında sosyal medya kullanımı, gün geçtikçe artmaktadır. Burada aileler bu platformların yanıltıcı etkileri olabileceğiyle ilgili çocuklarını bilgilendirmelidirler. Bunun sonucunda gençler, güvenlikle ilgili herhangi bir sorun yaşamadan sosyal medyada vakit geçirebilmelidirler.